4 بهترین روش برای تصویب نرم افزار CRM موفق

بنابراین، از طریق تحقیق در مورد نرم افزار CRM، انتخاب نرم افزار ایده آل برای شرکت خود، پیدا کردن یک پیاده سازی پیاده روی، و در نهایت تصمیم گیری در مورد پیاده سازی یک نرم افزار CRM برای کسب و کار شما بسیار مهم است. با تمام این کارهای سخت پشت سر شما، تصمیم گرفته اید که زمان شروع تمرکز بر پذیرش نرم افزار است.

خبر بد شما خیلی دیر شده اید به محض این که نرم افزار به شرکت شما معرفی شد، باید به تصویب برسد.

نرم افزار CRM
نرم افزار CRM

تصویب نرم افزار CRM دشوار است زیرا اغلب شامل تغییر در فرهنگ سازمانی می شود. بسیاری از افراد به شرکت شما وابسته هستند که به راهنمایی، متقاعد کردن و آموزش نیاز دارند. سازمانها از تاکتیک های فراوانی برای اطمینان از پذیرش نرم افزار CRM استفاده می کنند، بنابراین ابتدا با در نظر گرفتن کاربران و ذینفعان در مراحل اولیه شروع می شود.

1. کاربران را در مراحل اولیه قرار دهید
یک رویداد پیشگام مانند پیاده سازی نرم افزار CRM نباید در آخرین لحظه کاربر باشد. در ابتدا کاربران با در اختیار داشتن آنها می توانند فرصتی برای گرم کردن نرم افزار فراهم کنند.

کارکنان در سطح زمین تمایل دارند نرم افزار CRM را به عنوان یک نوع کنترل یا روش نظارت، به جای روش کارآیی فرایندهای کسب و کار، مورد استفاده قرار دهند. بنابراین، نرم افزار CRM که اخیرا پیاده سازی شده است اغلب با پاسخ منفی مواجه می شود. و یکپارچگی آخرین لحظه تنها پاسخ های منفی را تشدید می کند.

اطمینان حاصل کنید که کاربران قبل از رفتن به اینترنت کاملا آموزش دیده و آماده شده باشند. اگر شروع به آموزش کاربران پس از پیاده سازی، ROI ممکن است کاهش یابد زیرا بهره وری غیرفعال می شود. یکی دیگر از ایده ها برای مشارکت کاربران این است که یک پانل کاربر ایجاد کند که بتواند مسائل مربوط به کارکنان را مورد بحث و بحث و بحث قرار دهد.

2. تسهیل نمایندگی
مشارکت در فرآیند پیاده سازی نباید صرفا بر کاربران تمرکز کند. باید از همه ذینفعان این فرصت را برای شرکت در این مسابقات فراهم آوریم تا بتوانیم پرسش ها و نگرانی ها را در سراسر پروژه ارائه دهیم. این به خصوص مورد برای مشتریان است؛ آنها باید با نرم افزار جدید ارتباط برقرار کنند، ابتدا تجربه کنند، تاثیرات را ببینند و توانایی ارائه بازخورد داشته باشند.

همچنین، انتخاب رهبران و سفیران نرم افزار CRM برای نشان دادن جناح های مختلف سازمان شما یک ایده است. این سفرا می توانند سایر کاربران را به نحوی که به درستی از نرم افزار استفاده می کنند و به عنوان هماهنگ کننده ها، از کارکنان به افراد بالاتر، ارائه محیطی مثبت برای نگرانی های صوتی و کمک به توزیع سوالات مهم می تواند کلیدی باشد، نشان می دهد.

علاوه بر این، کمبود رهبری و مالکیت نرم افزار CRM می تواند یک مشکل باشد و ممکن است لازم باشد که به آن توجه شود. تصویب رهبری، به ویژه پیاده سازی اجرایی، ضروری است. برای مثال، اطمینان از اینکه مدیران فروش شما ابزار لازم (یعنی داشبورد، گزارش، و غیره) را برای موفقیت تیم های فروش خود مدیریت کرده و آموزش های لازم را ارائه می دهند، بسیار توصیه می شود. اگر نه، در استراتژی ای که ممکن است در نهایت به کسب و کار شما آسیب برساند، اختلاف وجود خواهد داشت.

3. اجرای استراتژی
اهداف و جهت مشخص برای پیاده سازی و پیاده سازی نرم افزار CRM ضروری است. به طور واضح چگونگی دستیابی به نرم افزار CRM را مشخص کنید و مطمئن شوید که یک استراتژی در مورد چگونگی دستیابی به این اهداف ایجاد کنید. همچنین، به کاربران یادآوری کنید و آنها را به طور منظم در طول استفاده از نرم افزار CRM با استراتژی خود مشارکت دهید. این می تواند به عنوان یک نقشه راه یا یک راهنمای معمول برای مرجع دو برابر شود.

برنامه ای برای سنجش پذیرش داشته باشید و فقط فرض کنید که کاربران چه کسانی هستند و به درستی تنظیم نمی کنند. به این ترتیب می توانید با دقت امتیازات درد را ارزیابی کنید. گاهی اوقات ضعف ROI با تصویب ضعیف اشتباه است. پیاده سازی مدیریت تغییر سازمانی در هنگام اجرای یک نرم افزار CRM ممکن است به کاهش احساسات منفی در اطراف تغییرات فنی در یک سازمان کمک کند.

4. آموزش
آموزش کلید پذیرش موفق کاربر است. همانطور که قبلا ذکر شد، کاربران را در شروع اجرای پیاده سازی نرم افزار CRM و در سراسر آن، به منظور اطمینان از تمام ویژگی ها و قابلیت ها به درستی کار می کنند. علاوه بر این، تیمی از کاربران قدرت را برای انجام تست پذیرش پذیری کاربر به صورت دوره ای ایجاد کنید – نه تنها شما بازخورد فوری را در مورد چگونگی کار نرم افزار CRM (یا نه) می گیرید، شما همچنین می توانید شروع به پرش در آموزش و تشکیل یک گروه از کاربران که در زمان رولت می تواند SME شود.

برای بهترین نتایج، محل برگزاری، یک محیط آموزش ویژه و مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید که داده ها دقیقا دقیق می باشند:

محل
• ارائه جلسات یا وبینارها – ارائه چندین بار و تاریخ.
• فیلم های 3-4 دقیقه ای ایجاد کنید و آنها را در دسترس داشته باشید.
• راهنمای مرجع را ارائه دهید.

محیط آموزشی
• محیطی را تهیه کنید که نشان دهنده آنچه که کاربر در تولید ببیند.
• داده های مربوطه برای انجام تمریناتی که ویژگی ها و قابلیت ها را مطابقت می دهند ایجاد کنید.

داده ها
بسیار مهم است که اطلاعات دقیق در نرم افزار CRM ارائه شود. اولین چیزی که کاربران می بینند داده هایشان است و اگر نادرست باشند، ممکن است در مورد ویژگی ها و قابلیت ها توجه خود را از دست داده اید، زیرا آنها بر این نکته تمرکز دارند که چگونه و چرا داده هایشان اشتباه است.

همچنین، یک بررسی کوتاه در مورد جلسات ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که شما نیازهای کاربران را برآورده می کنید.
به عنوان مثال، نشان دهید که چگونه کارکنان شما مزایای نرم افزار CRM خواهد بود. چگونه کار خود را به نحوی کارآمد تر انجام می دهد و بازده سرمایه گذاری را افزایش می دهد؟ نرم افزار CRM خودکار وظایف مانند ارسال گزارش، صورتحساب، جمع آوری مخاطبین، اجازه می دهد تا دیداری از اطلاعات مشتری با ارزش و ایجاد آن را قابل اشتراک گذاری بین تیم. اگر کارکنان شما از این چیزها آگاه باشند، من شرط می بندم که آنها علاقه مند به یادگیری بیشتر خواهند بود.
در نهایت، gamification یک راه عالی برای افزایش هیجان در اطراف آموزش است. هنگامی که رقابت در یک تصویب نرم افزار CRM وجود دارد، کارمندان شما حتی متوجه نمی شوند که آنها در محل کار هستند! تولید یک راه عالی برای شکستن کارکنان در تیم های کوچک و تسهیل در یادگیری گروه است.
افکار نهایی
نرم افزار CRM پذیرفته نخواهد شد. این نیاز به برنامه ریزی، وفاداری و تعامل در تمامی سطوح هر سازمان دارد. اگر شما در این جنبه ها پیش از زمان، نرم افزار CRM خود را به مسابقات تبدیل کنید!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *